Åtkomst nekad {{userModel.firstName}}

Du har inte behörighet att komma åt denna sida

SJ Faktura

Betala din tågresa med faktura

Testa vår fakturalösning helt kostnadsfritt!

Betala med faktura

Är du 18 år, privatkund och har Mobilt BankId kan du välja att betala din bokning med faktura. Fakturabetalning erbjuds vid köp på sj.se, i SJs app och köp över telefon via vår kundservice. Ingen extra fakturaavgift tillkommer.

 

Fördelar med att betala med faktura

  • Samlad tillgång till alla SJ fakturor via minafakturor.sj.se
  • Säkrare hantering med legitimering via Mobilt BankID.
  • Möjlighet att välja delbetalning på 3, 6 och 12 månader.
  • Möjlighet att flytta fram sista betalningsdatum med 10 dagar, utan extra kostnad.

SJ Fakturakundtjänst

Om du råkade skriva fel e-postadress och därför inte fått din faktura eller har någon annan fakturafråga, kan du kontakta vår fakturakundtjänst:

Telefon: 0771-75 75 99, tonval 1.

Öppettider: 09:00 – 17:00*

Kontakta Fakturakundjänst via e-post.

* Under storhelger kan andra öppettider gälla.

Vanliga frågor

"Görs det en kreditupplysning vid fakturaköp?"

Kreditupplysning kan förekomma men vanligtvis gör vi endast en egen bedömning baserat på din tidigare köphistorik hos SJ. Skulle vi göra en kreditupplysning så skickas en omfrågandekopia till dig.

"Var hittar jag min faktura?"

Fakturan skickas till din angivna e-postadress inom 5 minuter efter köpet har genomförts. Har du råkat radera fakturan kan du via minafakturor.sj.se enkelt se alla dina fakturaköp hos SJ. Här kan du:

  • Se dina obetalda SJ fakturor.
  • Flytta fram din fakturas förfallodatum med 10 dagar.
  • Välja att delbetala din faktura.
  • Se tidigare fakturaköp hos SJ.

"Vad är lägsta beloppet för köp mot faktura?"

I dagsläget har vi ett lägsta belopp på 75 kronor.