Åtkomst nekad {{userModel.firstName}}

Du har inte behörighet att komma åt denna sida

SJ Reklamfilmer

Vem du än är, vart du än ska

Varje resa är unik

Nu har våra nya reklamfilmer börjat rulla. Filmerna är personliga berättelser om händelser som gett livet en ny inriktning eller om resor för att få vardagspusslet att gå ihop. Det här innebär också att det är premiär för vårt nya kommunikationskoncept. 

Det nya konceptet är resultatet av ett omfattande varumärkesarbete som vi har gjort. Syftet är att tydliggöra SJs roll, en resepartner som gör resandet tillgängligt för alla. Med start nu i mars månad kommer vi att skildra olika berättelser sett ur resenärernas perspektiv. Först ut är ett antal reklamfilmer.

Pelle Pias resa

Varje dag reser 130 000 människor med SJ. Vissa resor är stora och avgörande, andra desto mindre och vardagligare. Här skildrar vi en av alla dessa resor som handlar om mannen som kliver ombord på tåget, men kliver av tåget i klänning och peruk.

Det är Pelle Pia som gestaltar sin personliga resa. Han är 63 år och arbetar inom båtbranschen. Han har gjort en personlig resa och ”kom ut” som transvestit när han var 50 år.

Niklas resa

Varje vecka reser hundratusentals svenskar med SJ – till jobbet, till träningen, till föreställningen, till Göteborg eller till en helt annan plats.

Här får vi följa skådespelaren Niklas Hillberg på hans resa till de stora scenerna där han spelar lejonet i Glada Hudik-teaterns aktuella föreställning Trollkarlen från Oz. 

Sara & Williams resa

Vissa resor med SJ är stora och omtumlande, andra är mindre och mer vardagliga. Det här är Saras och Williams resa, som är stor och liten på en och samma gång.

Familjen Sörensens resa

Varje dag reser folk kors och tvärs genom Sverige med SJ. Vissa skyndar till jobbet, andra njuter av semestern. Det här är familjen Sörensens resa.