Åtkomst nekad {{userModel.firstName}}

Du har inte behörighet att komma åt denna sida

Skärmbild på Min pendling

Min pendling - ett enkelt sätt att få ersättning om du blir försenad

Vårt mål är att alla tåg ska vara i tid – så klart. Men ibland blir det inte som vi har tänkt oss och ett tåg blir sent. Vi förstår att det inte är kul när tåget inte går som planerat och du blir försenad till jobb eller skola. Vi vet också att det kan vara svårt att förstå om du har rätt till ersättning och hur du i så fall ansöker. Därför har vi, tillsammans med resenärsföreningen TiM Pendlare, tagit fram en ny funktion som vi just nu testar på sträckan Stockholm–Örebro (och delsträckor däremellan), via Eskilstuna eller Västerås.

Min pendling gör det enklare för dig som pendlar med en mängdköpsbiljett (t ex Movingo eller SJ Månadsbiljett) att få ersättning om din resa har blivit försenad. Med hjälp av din mobils GPS känner appen av vilket tåg du har suttit på och räknar ut ifall du har rätt till ersättning. Du slipper hålla reda på tågnummer och ersättningsvillkor. Om du kan få ersättning dyker en knapp upp direkt i appen som leder dig vidare till vårt ersättningsformulär.

I SJ Labs-appen kan du testa Min pendling och hjälpa oss att förbättra den. Skulle funktionen bli omtyckt kan den komma att flyttas över till vår vanliga reseapp.

Ladda ner SJ Labs och hjälp oss testa, du lämnar din feedback direkt i appen!