SJ policy i sociala medier
Vett och etikett i SJs sociala medier
Facebook, Twitter, Instagram, YouTube och LinkedIn
Vi eftersträvar en konstruktiv dialog med alla våra kunder och med dig som använder våra sociala kanaler. Alla synpunkter är mycket värdefulla för oss.
När du kommunicerar med oss i sociala kanaler uppmanar vi dig att ta del av och följa användarvillkoren för respektive kanal. Tänk på att din kommunikation med oss lagras i enlighet med respektive sociala medias villkor.
Kommentarsfunktionerna i våra kanaler ska användas till synpunkter och frågor hänförligt till SJs verksamhet eller relaterat till artiklar, filmer och annan information som har delats på våra sidor.
Vi önskar en öppen dialog och raderar eller censurerar därför som huvudregel inget som skrivs eller delas i våra kanaler. Inlägg som kan upplevas som kränkande och/eller hotfulla raderas dock alltid och kan komma att polisanmälas.
Vi på SJ förbehåller oss rätten att dölja och ta bort kommentarer som inte är relevanta för respektive post i våra kanaler. Vid grova överträdelser i kommentarsfälten kan vi utesluta användare från att följa oss i kanalen. Vidare kan inlägg som saknar koppling till SJs verksamhet eller som kan uppfattas som reklam för andra företags produkter eller tjänster komma att tas bort.
Tänk på att inte uppge personlig information, till exempel bokningsnummer, personnummer och telefonnummer, i inlägg eller kommentarer på våra publika sidor. Behöver du uppge sådan personlig information kontaktar du oss via privat chatt eller meddelande, eller via våra övriga kanaler.
Läs mer om SJs hantering av personuppgifter på sj.se/dataskydd
Film och bild på personer kräver godkännande
Tänk på att om du laddar upp en film eller bild i våra sociala kanaler måste du ha ett godkännande från eventuella personer som finns med på bilden.
{{ getModalHeaderText() }}
{{ getModalInfoText() }}
{{ getModalInfoText2() }}