Åtkomst nekad {{userModel.firstName}}

Du har inte behörighet att komma åt denna sida

Just nu är det många som hör av sig till oss. Det gör att väntetiden hos SJ Kundservice är längre än vanligt. Glöm inte att du alltid hittar den senaste infon om banarbeten och trafikstörningar i SJ App och på sj.se/trafikinfo!

Kom i kontakt med SJ Kundservice

På vår Frågor och svar-sida hittar du svaren på de vanligaste frågorna vi får från våra resenärer. Hittar du inte svaret du söker så når du oss på flera olika sätt.

Ersättning vid försening

Ansök om ersättning för en försenad SJ-resa och eventuella merkostnader.

Chatta med oss

Behöver du hjälp kan du chatta med oss här på sj.se

Fler kontaktvägar

Hjälp vid trafikstörning

0771-75 75 75 (tonval 1)
Öppettider: Mån–sön 06:00–22:00 (akuta ärenden tas om hand dygnet runt)

Kundservice

Telefon: 0771-75 75 75
Öppettider: Mån–fre 08:00–16:00*
Mejl: kundservice@sj.se

Tänk på att det alltid är 100 kronor billigare att köpa resan på sj.se, i appen och i biljettautomaten!

SJ Fakturakundtjänst

Svarar endast på fakturafrågor från privatkunder.
Telefon: 0771-75 75 99
Öppettider: Mån– fre 09:00–17:00*

Mejl: faktura.privat@sj.se

Se alla dina SJ-fakturor på minafakturor.sj.se

* Under storhelger kan andra öppettider gälla.

 

Funktionsnedsättning

För dig som har en funktionsnedsättning och behöver extra hjälp erbjuder vi kundservice via ett eget tonval.

Telefon: 0771-75 75 75 (tonval 5)
Öppettider: Mån–sön 06:00–22:00 (akuta ärenden tas om hand dygnet runt)