Åtkomst nekad {{userModel.firstName}}

Du har inte behörighet att komma åt denna sida

Kom i kontakt med SJ Kundservice

På vår Frågor och svar-sida hittar du svaren på de vanligaste frågorna vi får från våra resenärer. Hittar du inte svaret du söker så når du oss på flera olika sätt.

Icon This is an icon

Chatta med oss!

Icon This is an icon

Nå oss via Messenger

Om du är på språng och behöver hjälp kan du chatta med oss via Messenger.

Icon This is an icon

Ersättning vid försening

Ansök om ersättning för en försenad SJ-resa och eventuella merkostnader.

Fler kontaktvägar

Hjälp vid trafikstörning

0771-75 75 75 (tonval 1)
Öppettider: Mån–sön 06:00–22:00 (akuta ärenden tas om hand dygnet runt)

Kundservice

Telefon: 0771-75 75 75
Öppettider: Mån–fre 08:00–17:00*
Mejl: kundservice@sj.se

Tänk på att det alltid är 100 kronor billigare att köpa resan på sj.se, i appen och i biljettautomaten!

SJ Fakturakundtjänst

Svarar endast på fakturafrågor från privatkunder.
Telefon: 0771-75 75 99
Öppettider: Mån– fre 09:00–17:00*

Mejl: faktura.privat@sj.se

Se alla dina SJ-fakturor på minafakturor.sj.se

* Under storhelger kan andra öppettider gälla.

SJ Servicecenter

Den 1 mars stängde SJ Servicecenter i Stockholm, Göteborg och Malmö och flyttade ut på stationen. Nu finns kundvärdar på plats i stationsmiljön istället. 

Se när kundvärdar finns på plats på Stockholm Central, Göteborg C och Malmö C.

Funktionsnedsättning

För dig som har en funktionsnedsättning och behöver extra hjälp erbjuder vi kundservice via ett eget tonval.

Telefon: 0771-75 75 75 (tonval 5)
Öppettider: Mån–sön 06:00–22:00 (akuta ärenden tas om hand dygnet runt)