Spärrade avgångar i sommar
Just nu är det många som kontaktar oss med frågor om sommarresor som inte går att boka. SJ har släppt biljetter till och med 10 december men vissa avgångar är spärrade pga pågående banarbetsplanering. Avgångarna kommer släppas för bokning så fort planeringen är klar. Detta sker löpande varje dag. SJ Kundservice kan inte ge några besked i förväg om när en specifik avgång kan bokas.
Kom i kontakt med SJ Kundservice
På vår Frågor och svar-sida hittar du svaren på de vanligaste frågorna vi får från våra resenärer. Hittar du inte svaret du söker så når du oss på flera olika sätt.
Ersättning vid försening
Ansök om ersättning för en försenad SJ-resa och eventuella merkostnader.
Chatta med oss
Behöver du hjälp kan du chatta med oss här på sj.se
Fler kontaktvägar
Hjälp vid trafikstörning
0771-75 75 75 (tonval 1)
Öppettider: Mån–sön 06:00–22:00 (akuta ärenden tas om hand dygnet runt)
Kundservice
Telefon: 0771-75 75 75
Öppettider: Mån–fre 08:00–16:00*
Mejl: kundservice@sj.se
Tänk på att det alltid är 100 kronor billigare att köpa resan på sj.se, i appen och i biljettautomaten!
SJ Fakturakundtjänst
Svarar endast på fakturafrågor från privatkunder.
Telefon: 0771-75 75 99
Öppettider: Mån– fre 09:00–17:00*
Mejl: faktura.privat@sj.se
Se alla dina SJ-fakturor på minafakturor.sj.se
* Under storhelger kan andra öppettider gälla.
Funktionsnedsättning
För dig som har en funktionsnedsättning och behöver extra hjälp erbjuder vi kundservice via ett eget tonval.
Telefon: 0771-75 75 75 (tonval 5)
Öppettider: Mån–sön 06:00–22:00 (akuta ärenden tas om hand dygnet runt)
{{ getModalHeaderText() }}
{{ getModalInfoText() }}
{{ getModalInfoText2() }}