Åtkomst nekad {{userModel.firstName}}

Du har inte behörighet att komma åt denna sida

Här hittar du svar på frågor som våra resenärer ibland funderar på.

Hur bokar jag om en avbokad biljett?

För att hitta ditt ombokningsvärde börjar du med att söka upp den avbokade biljetten via Min resa, som du hittar på startsidan

Din nya resa behöver bokas inom 180 dagar men resan kan genomföras senare.

Välj den resa som ska ombokas och klicka på Boka om. 

Bild av sj.se som visar första steget i ombokningsflödet

Markera den/de värden du vill använda och klicka på Fortsätt så kommer du vidare för att välja ny avgång och genomföra din ombokning.

Varför står det att jag får tillbaka 0:-?
Det beror på att biljetten inte omfattas av ett återbetalningsskydd vilket betyder att man inte kan få pengarna tillbaka. Däremot så har du ett ombokningsvärde sparat på biljetten, som du kan använda som betalning vid köp av ny resa.

Varför finns inte min biljett kvar under Mina bokningar?
När biljetten avbokas är det inte längre en aktiv biljett. Tänk därför på att spara ditt bokningsnummer, ditt ombokningsvärde finns på det!

Om priset på den nya resan är lägre skickas ett värdebevis till kontaktpersonen för resan, via e-post eller sms.

Hur använder jag mitt värdebevis? 

Fick du svar på din fråga?

Tillbaka