Åtkomst nekad {{userModel.firstName}}

Du har inte behörighet att komma åt denna sida

Här hittar du svar på frågor som våra resenärer ibland funderar på.

Hur bokar jag om en avbokad biljett?

För att hitta ditt ombokningsvärde börjar du med att söka upp den avbokade biljetten via Min resa på startsidan

Ny resa behöver bokas inom 180 dagar från och med resedatumet på din ursprungliga biljett.

När du har sökt upp din biljett väljer du den biljett som ska ombokas och klicka på Boka om. 

steg ett i ombokningsflödet på sjse

Markera den/de ombokningsvärden du vill använda och klicka på Fortsätt så kommer du vidare för att välja ny avgång och genomföra din ombokning.

ombokningsflödet där man väljer resenär som ska bokas om

Kan jag använda mitt ombokningsvärde till en annan resenär?
Ja, ett ombokningsvärde är inte personligt vilket betyder att du kan använda det för att boka resa till en annan person. För att göra detta behöver du kontakta vår kundservice.

Jag har ett värdebevis, kan jag betala mellanskillnaden med det?
Nej, det är inte möjligt att kombinera ombokningsbar biljett med ett värdebevis. 

Varför står det att jag får tillbaka 0:-?
Det beror på att biljetten inte omfattas av ett återbetalningsskydd vilket betyder att man inte kan få pengarna tillbaka. Däremot så har du ett ombokningsvärde sparat på biljetten, som du kan använda som betalning vid köp av ny resa.

Varför finns inte min biljett kvar under Mina bokningar?
När biljetten avbokas är det inte längre en aktiv biljett. Tänk därför på att spara ditt bokningsnummer, ditt ombokningsvärde finns på det!

Om priset på den nya resan är lägre skickas ett värdebevis till kontaktpersonen för resan, via e-post eller sms.

Hur använder jag mitt värdebevis? 

Fick du svar på din fråga?

Tillbaka