Åtkomst nekad {{userModel.firstName}}

Du har inte behörighet att komma åt denna sida

  • Start
  • Hur ansöker jag om ersättning vid försening?

Hur ansöker jag om ersättning vid försening?

Har du blivit försenad på din resa kan du enkelt ansöka om ersättning här på sj.se.

Samma sak gäller för dig som reser med Movingobiljett.

Här hittar du formuläret för att ansöka om ersättning vid försening. Om du inte har ett svenskt personnummer är du välkommen att skicka in din ansökan till kundservice@sj.se.

Har du en Resplusbiljett så ansöker du om ersättning vid försening via detta formulär.

Har du köpt din biljett via oss men rest med ett annat bolag, som t ex Mälartåg eller Öresundståg, så gör du din ansökan via det tågbolaget.

Min resa var försenad, hur får jag pengarna tillbaka?
Är du berättigad ersättning så återbetalas pengarna till samma konto som användes när du betalade din resa. Om det inte är möjligt kan vår kundservice be om kontouppgifter för att göra en återbetalning till ditt bankkonto istället. 

Fick du svar på din fråga?