Åtkomst nekad {{userModel.firstName}}

Du har inte behörighet att komma åt denna sida

Här hittar du svar på frågor som våra resenärer ibland funderar på.

Kan jag byta sittplats?

Du kan ändra plats efter att du har bokat, om biljetten är bokad via appen eller sj.se.

För att byta plats behöver du kontakta vår kundservice. Vi kollar vad det finns för möjlighet att byta plats inom den komfort/klass som du bokat. 

När går det inte att byta sittplats i efterhand?

  • Biljett bokad med SJ Prio-poäng
  • Biljett bokad med kampanjkod
  • Biljett bokad via Resebyrå
  • Biljett bokad i biljettautomat
  • Resa med andra tågbolag än SJ
  • Hel kupé på SJ Nattåg
     

Är din biljett bokad med grupprabatt så behöver du kontakta SJ Gruppresor. 

Här hittar du kontaktuppgifter till vår kundservice och SJ Gruppresor.

Fick du svar på din fråga?

Tillbaka