Åtkomst nekad {{userModel.firstName}}

Du har inte behörighet att komma åt denna sida

Här hittar du svar på frågor som våra resenärer ibland funderar på.

Kan jag betala med faktura på SJ?

Ja, du kan betala mot faktura vid köp i alla våra bokningskanaler.

Privatfaktura
Du legitimerar ditt köp via Mobilt BankID vilket gör det till en säkrare hantering. Det tillkommer ingen fakturaavgift och fakturan skickas via mejl när bokningen är genomförd.

Fakturan förfaller efter 14 dagar, men du har möjlighet att förlänga betalningstiden ytterligare 10 dagar. Du kan även välja att delbetala din faktura på 3, 6 eller 9 månader. Dessa val gör du smidigast via självbetjäningsportalen minafakturor.sj.se där alla dina fakturaköp hos oss finns samlade.

I vissa fall kan en kreditupplysning ske, men vi gör en egen bedömning utifrån din tidigare köphistorik hos oss i syfte att undvika kreditupplysning. Om kreditupplysning görs skickas en omfrågandekopia till dig.

I dagsläget har vi ett lägsta belopp på 75 kr och ett högsta belopp på 95000 kr vid köp mot faktura.

Jag har frågor om min faktura, vart ska jag vända mig? 

Företagsfaktura
Du behöver bli företagskund hos oss om du vill att fakturan ska skickas till företaget. Du kan ansöka om ett SJ Biz företagsavtal här.

Fick du svar på din fråga?

Tillbaka