Åtkomst nekad {{userModel.firstName}}

Du har inte behörighet att komma åt denna sida

Här hittar du svar på frågor som våra resenärer ibland funderar på.

Hur avbokar jag en biljett?

Du kan avboka din biljett här på sj.se och i vår app. 

Via sj.se börjar du med att söka upp din beställning via Min resa, som du hittar på startsidan. Välj sedan Ändra resa > Avboka.

I vår app klickar du på de tre prickarna uppe till höger på biljetten > Avboka.

Får jag pengarna tillbaka?
Har du en biljett som kan återbetalas får du tillbaka hela beloppet minus bokningsavgiften, och pengarna kommer tillbaka på samma konto som du betalade resan med. Betalade du via Swish återbetalas pengarna inom några minuter.

Vad händer om jag avbokar en ombokningsbar biljett?
Ditt ombokningsvärde (biljettpriset minus bokningsavgiften) sparas på din biljett i 180 dagar, som du kan använda för att boka en ny resa.

Hur ombokar jag en avbokad biljett?

Varför står det att jag får tillbaka 0:- när jag avbokat en ombokningsbar biljett?
Det beror på att biljetten inte omfattas av ett återbetalningsskydd vilket betyder att man inte kan få pengarna tillbaka. Däremot så har du ett ombokningsvärde sparat på biljetten, som du kan använda som betalning vid köp av ny resa.

Varför finns inte min biljett kvar under Mina bokningar när jag avbokat den?
När biljetten avbokas är det inte längre en aktiv biljett. Tänk därför på att spara ditt bokningsnummer, ditt ombokningsvärde finns på det!

Läs mer om våra flexibiliteter här. 

Fick du svar på din fråga?

Tillbaka