Åtkomst nekad {{userModel.firstName}}

Du har inte behörighet att komma åt denna sida

Här hittar du svar på frågor som våra resenärer ibland funderar på.

Hur gör jag för att omboka min biljett?

För att boka om en resa eller använda ett ombokningsvärde börjar du med att söka upp din biljett via Min resa, som du hittar på startsidan. 

När du har öppnat översikten av din beställning klickar du på Ändra resa > Boka om.

Bild av sj.se steg ett i ombokningsflödet

Markera den/de biljetter du vill boka om och klicka på Fortsätt. 

Nu kan du välja ny avgång och genomföra din ombokning. Du kan också byta sträcka och datum. 

Bild av sjse ombokningsflödet där man kan byta sträcka och datum

Vad händer om jag avbokar en ombokningsbar biljett?
Ditt ombokningsvärde (biljettpriset minus bokningsavgiften) sparas på din biljett. Din nya resa behöver bokas inom 180 dagar, men resan kan genomföras senare.

Varför står det att jag får tillbaka 0:-?
Det beror på att biljetten inte omfattas av ett återbetalningsskydd vilket betyder att man inte kan få pengarna tillbaka. Däremot så har du ett ombokningsvärde sparat på biljetten, som du kan använda som betalning vid köp av ny resa.

Varför finns inte min biljett kvar under Mina bokningar när jag avbokat den?
När biljetten avbokas är det inte längre en aktiv biljett. Tänk därför på att spara ditt bokningsnummer, ditt ombokningsvärde finns på det!

Har du bokat egen sov- eller liggvagnskupé så är det i dagsläget inte möjligt att boka om resan via sj.se eller SJs app. I det fallet behöver du kontakta vår kundservice för hjälp med ombokning. 

Hur ombokar jag en avbokad biljett?
Hur fungerar en ombokningsbar biljett?

Fick du svar på din fråga?

Tillbaka