Åtkomst nekad {{userModel.firstName}}

Du har inte behörighet att komma åt denna sida

Här hittar du svar på frågor som våra resenärer ibland funderar på.

Hur köper jag en poängresa?

Du behöver vara inloggad och kunna verifiera köpet med Mobilt BankID för att kunna betala med dina SJ Prio-poäng.

Du kan köpa en poängresa här på sj.se och i vår app. Börja med att göra en sökning på ditt resmål samt ange resenär. I tidtabellen i bokningsflödet kan du högst upp välja att du vill betala med poäng, då ändras priset från pengar till poäng.

köpflödet på sjse där boka resa med poäng är markerat

Kan jag köpa biljett till någon annan med mina poäng?
Ja, när du fyllt i sträcka och datum klickar du på ditt namn för att lägga till resenär. Om du inte är en av resenärerna behöver du ta bort ditt namn genom att klicka på namnet och sedan på minustecknet, lägg sedan till resenärer.

Jag har inget Mobilt BankID, hur gör jag då?
Om du saknar Mobilt BankID är du välkommen att boka din resa via vår kundservice. Tänk på att du behöver uppge ditt medlemsnummer och din säkerhetskod för att kunna genomföra köpet. 

Kan jag köpa barnbiljett för poäng?
Ja, du kan köpa en resa för poäng till barn. SJs barnrabatt gäller och i poäng har barnbiljett ett fast pris på 500 poäng på dagtåg vid resa i vuxet sällskap. Du är välkommen att kontakta oss via chatt, Messenger eller telefon så hjälper vi dig med det.

Vid resa med nattåg prissätts poängresan för barn som ungdom, och det gäller även när barnet reser själv på dagtåg. Du kan därför boka en sådan resa själv genom att ange barnets ålder som 16 år. 

Fick du svar på din fråga?

Tillbaka