Åtkomst nekad {{userModel.firstName}}

Du har inte behörighet att komma åt denna sida

Så här funkar SJ Biz

Steg 1

Skaffa SJ Biz avtal

Ni ansöker här på sj.se och avtalet tecknas av firmatecknare eller liknande.

Steg 2

Få ett kundnummer

När avtalet är färdigt får ni ett eget kundnummer – en värdehandling som gör det möjligt att boka SJ-resor med rabatt i valfri inköpskanal.  

Steg 3

Boka på sj.se eller i vår app

Det snabbaste och enklaste sättet att köpa affärsresor. 

Tips: Som resebokare får du en enklare bokning och kan administrera ert företagsavtal.

Se filmen om hur du bokar i appen

Steg 4

Samla SJ Prio-poäng

Du får SJ Prio-poäng även på affärsresor. Glöm inte att berätta att du är medlem när du bokar via resebyrå eller återförsäljare. När du bokar på sj.se eller i vår app är ditt SJ Prio-nummer ifyllt från början.

Fördelarna med våra företagsavtal

Det kostar ingenting att skaffa avtal hos oss och vi ställer inga krav på hur mycket ni reser.

Tabell över rabattsatserna i vår företagsavtal

Beräkna er rabattnivå

När ni köper resor för mer än 100 000 kronor under ett kalenderår uppgraderas ni och får högre rabatt direkt. Ni ligger kvar på den nya nivån under hela det följande året och flyttas därefter ned till den lägre nivån endast om ni köper resor för under 100 000 kronor.

Rabatterna gäller på resor i både 1 och 2 klass för samtliga biljettflexibiliteter på SJs dagtåg.

Rabatterna gäller inte mängdköp, köp av års- och månadskort, gruppresor eller obokade resor med SJ Regionaltåg i Mälardalen.

Allt detta får ni med SJ Biz

Rabatt från första kronan This is an icon

Rabatt från första kronan

Ett SJ Biz-avtal är helt kostnadsfritt och ger rabatt från första resan.

Attraktiva betallösningar This is an icon

Attraktiva betallösningar

Med SJ Biz har ni möjlighet att betala på flera olika sätt för att det ska passa era behov.

Personlig service This is an icon

Personlig kundservice

Ring 0771-75 75 55 eller mejla foretag@sj.se.

Förmånliga erbjudanden This is an icon

Förmånliga erbjudanden

Ni kan exempelvis få priserbjudanden eller ta del av partnererbjudanden.

Rese- och miljörapport This is an icon

Rese- och miljörapport

Förenklar er reseuppföljning och visar de miljöbesparingar ni gör genom att ta tåget.

Smidig bokning This is an icon

Smidig bokning

På sj.se, i vår app, hos resebyrån eller med widget direkt på ert intranät – ni väljer! Läs mer om vår widget här.

Smidiga biljettlösningar för affärsresor

Årskort

För dig som reser mer än 20 gånger om året mellan exempelvis Göteborg–Stockholm.

Läs mer om årskort

Månadsbiljett

För dig som åker 15 tur- och returresor eller mer till samma plats under en månad.

Läs mer om månadsbiljett

Buntbiljett This is an icon

Buntbiljett

För dig som ska åka samma sträcka antingen 10 eller 50 gånger inom sex månader. 

Läs mer om buntbiljett

Få full koll!

Varje kvartal får ni en rese- och miljörapport som visar hur stora utsläpp ni besparat miljön genom att resa med SJ. Rapporten visar inte bara hur mycket ni har rest och vilka sträckor ni reser oftast. Ni ser också hur mycket mindre koldioxid som släppts ut i jämförelse med andra sätt att resa.

Beställ/avbeställ rese- och miljörapporten

Träd [illustration]

Hur vill ni betala?

Välj det betalsätt som passar bäst för er!

Bank- eller kreditkort

För dig som köper resan på sj.se, i vår app eller hos en resebyrå.

Tips: Skaffa vårt SJ Prio Mastercard. Då samlar du SJ Prio-poäng på alla utlägg. Läs mer om SJ Prio Mastercard här!

Ett tips till: För små företag är det enklast att direktbetala resor med kreditkort. När ni har godkänt våra villkor får ni ett kundnummer, sen är det bara att boka.

Kostnadsfri pdf-faktura

Fakturan kommer med e-post en gång i veckan, utan kostnad, och omfattar den senaste veckans resor uppdelade efter kundnummer.
Du kan även få pappersfaktura, mot faktureringsavgift. 

Beställ pdf-faktura

Resekonto

Köp resan hos oss på SJ och få fakturan från er resekontoleverantör.

Anslutna leverantörer:
American Express BTA, 08-429 53 80
Diners TAC, 08-14 68 60
First Card, 08-534 910 80
AirPlus International, +46 73 727 40 35

Kontakta alltid er kort- eller resekontoleverantör när ni vill öppna ett nytt konto eller ansluta ett befintligt till ert SJ Biz-avtal. 

Köp med företagets kundnummer

Vill du kunna boka resor som sedan ska betalas av ditt företag  behöver du koppla ditt konto till ditt företags kundnummer. 

Läs mer om hur du kopplar

Läs mer om hur du köper biljett

Är du resebokare för ett företag kan du snabbt och enkelt köpa biljetter åt dina kollegor.

Läs mer om hur du bokar som resebokare

Kontakta oss

Vill du veta mer om företagsavtal eller behöver personlig hjälp med din tjänsteresa? Vi hjälper dig gärna.

Telefon: 0771–75 75 55
Öppettider: Mån–fre 08.00–17.00*
Mejl: foretag@sj.se

SJ Fakturasupport
Svarar endast på fakturafrågor från avtalskunder.
Telefon: 0771–21 21 86
Öppettider: Mån–fre 09.00–12.00*
Mejl: foretagskunder@sj.se

Postadress
SJ avtalssupport/avtalsadministration
Box 2
841 21 Ånge

* Under storhelger kan andra öppettider gälla.