Elektronisk 10-biljett

Elektronisk 10-biljett innebär tio enkla resor i valfri riktning mellan två SJ-stationer.

Elektronisk 10-biljett ger upp till 10 procent rabatt på ordinarie pris. Biljetten är personlig och gäller i sex månader. Den finns för:

  • 1 klass SJ Snabbtåg, SJ InterCity och SJ Regional
  • 2 klass SJ Snabbtåg, SJ InterCity och SJ Regional

Vill du vid något tillfälle resa i 1 klass kan du uppgradera en 2 klass-biljett till 1 klass, läs mer under ”Uppgradering av enskild resa” nedan.

Biljetten kan inte köpas till/från Arlanda eller för länstrafiksträcka i Resplus.

Här kan du köpa din E10-biljett

Du köper din E10-biljett här på sj.se, på 0771-75 75 75, hos SJ Resebutik eller resebyrå.

Så här reser du med din E10-biljett

Med E10-biljett får du ingen biljett vid köptillfället. Din E10-biljett ligger som ett saldo på SJ.se där du själv kan se hur många resor du har kvar att utnyttja. Inför varje resetillfälle bokar du en resa på vanligt sätt via SJ.se eller någon av de kanaler som listas nedan. För att boka din resa på SJ.se, gå till förstasidan och ange sträcka och välj ”Elektronisk 10-biljett” i dropplistan för kundkort. Ange E10-biljettens beställningsnummer (ABC1234D0001) och det telefonnummer du angav vid köptillfället av E10-biljetten. Observera att bokning måste göras innan tågets avgång.

Förändringar under biljettens giltighet

Förutsättningarna för Elektronisk 10-biljetts kan ändras under giltighetstiden. Sträckor som SJ trafikerar kan förändras som en följd av olika upphandlingar. Även våra linjer kan förändras när det gäller till exempel avgångstider och typ av tåg. Tjänster och service kan också ibland behöva ändras.


För dig som har inloggningsuppgifter på SJ.se – ”Min sida” – finns snabblänkar från startsidan för bokning via inloggning.

Du kan även boka en resa med din E10-biljett via följande kanaler:

  • Mobil.sj.se (inloggning krävs) Dina E10-biljetter visas under ”Mina pendlarbiljetter” på startsidan vid inloggning Klicka önskad E10-biljett och därefter på den sträcka du vill boka en resa på
  • SJ Biljettautomat: Välj ”Köp resa” och välj ”Elektronisk mängdbiljett” som rabatt på resenärssidan Ange beställningsnummer (ABC1234D0001) och telefonnummer
  • 0771-75 75 75, SJ Resebutik och Resebyrå Ange att du reser med elektronisk 10-biljett och ha ditt beställningsnummer (ABC1234D0001) redo

Bokningsregler för Elektronisk 10-biljett

Du kan endast boka resor i valfri riktning mellan de två stationer som E10-biljetten är giltig mellan. Exempelvis kan en Elektronisk 10-biljett från Stockholm C – Linköping C inte användas för en bokning från Södertälje C – Norrköping C. Bokningar kan endast göras inom det tidsintervall om 6 månader som biljetten är giltig.

Så får du din biljett

Du väljer leveranssätt vid varje bokningstillfälle. Precis som vid vanliga resor kan du välja att få din biljett på följande sätt:

  • Mobilbiljett
  • E-biljett för utskrift
  • Pappersbiljett för uthämtning
  • Hemskickad via brev

På tåget visar du upp din bokade biljett och giltig ID-handling. E10-biljetten är personlig.

Se ditt saldo

För att se hur många biljetter du har kvar på ditt saldo, gå in på fliken Sök beställning och ange ditt beställningsnummer (Exempel: ABC1234D0001) och telefonnummer.

Återbetalning vid avbokning

Elektronisk 10-biljett kan återköpas om alla tio resor är helt oanvända och om återköpet görs inom biljettens giltighetstid, som är sex månader. Bokningsavgiften återbetalas inte. Återköp kan enbart göras på 0771-75 75 75 eller hos SJ Resebutik.

Uppgradering av enskild resa

För att uppgradera en enskild resa till annan klass eller tågtyp än vad din Elektroniska 10-biljett är giltig för, kontakta oss på 0771-75 75 75 eller vänd dig till SJ Resebutik eller resebyrå. Uppgradering måste göras i samband med bokning av resan.

Övrigt

Bor du i Mälardalen? Då kan du i stället för en Elektronisk 10-biljett köpa SJ Regionalkort med 10 resor inom 30 dagar.

Till prisinfo på TiMs webbplats Här kan du köpa Elektronisk 10-biljett
Twitter  Facebook
  Utskriftsvänlig sida