X 2000. Foto: Stefan Nilsson

Ersättning vid försening, Resplus

Reste du med Resplus-biljett, dvs där SJ-resan kombinerats med annat tåg-, buss- eller färjebolag? Ansök om ersättning vid försening här:

Sök ersättning för Resplus-resa
Bild från Stockholm C.

Kontakta Kundservice

Skriv till oss

Svensk tillsynsmyndighet

Om du inte är nöjd med SJs handläggning av ditt ärende kan du kontakta Allmänna Reklamationsnämnden (ARN), www.arn.se, tel. 08-508 860 00 eller Konsumentverket, www.konsumentverket.se, tel 0771-42 33 00. Konsumentverket är tillsynsmyndighet för tågresenärers rättigheter och skyldigheter i Sverige.

Kontakta oss på telefon eller brev

Vill du komma i kontakt med vår kundservice – via telefon eller brev? Här hittar du kontaktuppgifter.

  Utskriftsvänlig sida